Full text: Sitzungsberichte / Akademie der Wissenschaften in Wien, Philosophisch-Historische Klasse Sitzungsberichte der Philosophisch-Historischen Classe der Kaiserlichen Akademie der Wissenschaften, Wien, 84. Band, (Jahrgang 1876)

248 
Maassen. 
solche Priester hätten, besuchten sie nicht mehr die Kirche, 
versäumten die Predigt und den öffentlichen Gottesdienst. 1 
Mit diesem Gegenstände beschäftigt sich das pariser Concil 
an verschiedenen Stellen. Es hält den Laien vor: 
non esse sui officii, ut relictis basilicis Deo dicatis et epi- 
scopali auctoritate contempta ad libitum suum in liortis et domibus 
vel certe aediculis, quas juxta domos suas construunt et palliis 
exornant, in quibus altaria erigi faciunt, missarum celebrationes 
presbyteros facere compellant. 2 
Und an einer andern Stelle wird gesagt: 
Non igitur, sicut se habet quorundam reprehendenda et 
emendanda consuetudo, propter aediculas, quas sibi ad votum 
suum construunt ibique Deo sacmficium offerri posse et debere 
contendunt, templa per sacerdotum ministerium nomini divino 
dicata penitus sunt negligenda ac relinquenda. 3 
Zuletzt ermahnt das Concil noch einmal: 
Ut posthabitis aediculis, quas usus inolitus capellas appellat, 
basilicae Deo dicatae ad missarum celebralionem audiendam et 
corporis et sanguinis Dominici perceptionem sumendam, assidue 
devoteque adeantur. 4 
Wir finden auch hier, dass die Glosse bestrebt ist das 
Verbot für Laien Capeliane sich zu halten und in ihren Häusern 
Capellen zu errichten in den alten Canonen nachzuweisen. 
Der c. 31 der sogenannten canones apostolorum bedroht 
den Bischof, der seine Kirche durch die weltliche Gewalt er 
langt hat, mit Deposition und alle, die ihm anhängen, mit 
Excommunication. Die Glosse (n. 17) wendet das in dem Canon 
1 S. Agobardi archiep. Lugdnn. Opera ed. Baluzius T. I. p. 134 sq. 
2 L. I. c. 47 (Mansi XIV. 567). Vgl. in der 4. Abth. der Kelatio episcopo- 
rum der wormser Synode vom Jahr 829 c. 12 (Pertz Leg. I. 342). 
2 L. II. c. 11 i. f. (Mansi XIV. 589 sq.) 
4 L. III. c. 6 (Mansi XIV. 597). Nicht ganz so strenge wie das pariser 
ist in diesem Punct das Concil von Pavia vom Jahre 850. Es heisst 
hier im c. 18 (Mansi XIV. 936): Ntilla ratione clerici aut sacerdotes 
habendi sunt, qui sub nullius episcopi disciplina et providentia gubernantur. 
Tales enim aceplialos, id est sine capite, prisca ecclesiae consuetudo nun- 
cupavit. Docendi sunt igitur saeculares viri, ut, si in domibus suis mysteria 
divina jugiter exerceri deteant, quod valde laudabile est, ab liis tarnen 
tractentur, qui ab episcopis examinali fuerint et ab ordinatoribm suis . . . 
probantur,
	        
Waiting...

Note to user

Dear user,

In response to current developments in the web technology used by the Goobi viewer, the software no longer supports your browser.

Please use one of the following browsers to display this page correctly.

Thank you.