56
VI. Abhandlung: V. Hartei. Patristische Studien. I.
contumaciae sacrilegia, nisi quod eo iam cöntumeliosiora quod
modica; ib. c. 15, p. 85, 15 atquin hoc asperius, quod frigore et
fame aut bestiis obidtis aut longiore in aquis morte summergitis.
Auch derartige Sätze begegnen nicht selten, wie ad nat. I,
c. 4, p. 64, 11 apud uos eo minus sapiens, quid deos abnuens.
p. 58, 4. uiderimus (uidebimus Reifferscheid) enim si se-
cundum arcae typum et coruus et miluus et lupus et canis et
serpens in ecclesia erit; certe idololatres in arcae typo non habetur.
Mit Unrecht hat Reifferscheid uiderimus angezweifelt, wenn
auch bei Tertullian und Cyprian, wie früher gezeigt wurde,
nur die beiden Formen uiderit und uiderint fast ausschliesslich
in diesen formelhaften Verbindungen Vorkommen. Aber wir
finden doch auch uiderimus in unverkennbar concessiver Be
deutung ad nat. I, c. 7, p. 70, 23: uiderimus de fide istorum,
dum suo loco digeruntur; interim credite quemadmodum nos (d. li.
mag es wie immer mit dem Glauben dieser stehen), sowie
bei Cyprian einmal uideris: p. 425,2 uideris quam sis eis in-
sidiosus, nullius magis quam tuae salutis inimicus es.