128
Heinrich Singer.
[XIV.] Statuimus etiam, ut excommunicatorum Corpora — —
— inde tollantur. Provideant universi episcopi, ut hoc
sine fraude mancipetur, ne forte alia pro aliis expor-
tentur. 17 (I. c. col. 144, c. 16.)
[XV.] Qui ah episcopis — censemus. (Cf. conc. Remens.
canones ex Jac. Sirmondi apographo emendatiore ap. Mausi,
Coli, concilior. t. XXI. col. 714. c. 1.)
[XVI.] Precipiraus etiam, ut 18 tarn episcopi — — relaxen!
(Cf. I. c. c. 2.)
[XVII.] Preterea quod a patribus careant. (Cf. I. c. c. 3.)
[XVIII.] Quia vero continentia —■ — observari decernimus. 19
(Cf. I. c. col. 715, c. 7.)
[XIX.] Ad maiorem 20 domus Dei recipiatur. (Cf.
I. c. col. 714. 715, c. 4.)
[XX.] Auctoritate quoque apostolica — — removeri precipi-
mus. 21 (Cf. I. c. col. 715. c. 6.)
[XXI.] Divinarum legum manifesta — — — periculum eterne
dampnationis meruerunt. 22 (Cf. I. c. col. 716. c. 8.)
[XXII.] Decernimus, ut laici etc., ut in concil. Turon. c. II. 23
(Cf. supra pag. 118 et adnot. 3; Mansi col. 715. c. 5f
[XXIII.] Innovamus et precipimus etc., ut in decre. I). LX. 24
17 Ich habe den Schluß des Kanons nach unserer Handschrift mitgeteilt
und die Abweichungen von dem mit dem Cod. Abrinc. übereinstimmen
den Texte Martenes durch Sperrdruck hervorgehoben.
18 So beide Handschriften; bei Mansi: ,quod‘.
19 Cod. Abr.: ,decrevimus‘, bei Mansi: ,praecipimus‘.
20 Bei Mansi und im Cod. Abrinc. die Anfangsworte: ,Ad mai. autem d. D.‘
21 Der bei Mansi nach diesem Worte folgende Schluß des Kanons: ,Quod
si quis contra hanc sententiam .... careat sepultura 1 fehlt in unserer
Handschrift ebenso wie im Cod. Abrinc.
21 Der Cod. Abrinc. und Mansi lesen hier ,incurrunt‘, was richtiger sein
dürfte.
23 Im Cod. Abrinc..: ,Decernimus, ut laici etc., ut supra in conc. Turon. 1 ;
das Zitat des Kanons fehlt.
21 Das c. 3 Dist. 60 wird bei Gratian aus dem Laterankonzile vom Jahre
1139 zitiert, wo dessen Text einen Teil des Can. 10 bildet. Selbständig
erscheinen die zwei bei Gratian vorkommenden Sätze im Kanon 8 der
von Sirmond publizierten Beschlüsse der Rheimser Synode vom Jahre
1131, deren Überlieferung jedoch kritisch nicht sicher steht; der erste