Studien zur Geschichte der altdeutschen Predigt.
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siebenden ruwit er von sirae werck. da by sint bezeiclient die
sieben tagenden: fides, spes, caritas, (92) temperantia, prudentia,
justitia, fortitudo. unser herre schiet von ein ander an dem
ersten tage das lieclit und die vinsternis und lieeß die vinsternis
die nackt und das lieclit den tag. da by ist beczeichent der 5
gloube. wan ein mensch ichs zwivels bait an dem rechten
glouben, so ist im under enander gemischit das vinster und
das lieclit. da von spricht sanctus Augustinus gegen unserme
herren den gewalt, das er wol mag thün die ding, die uns zo
grois sint zu verstenne unseren krancken synnen, als das er 10
von dem brote lesset sinen heiligen lichnam werden und ander
vil dinges, das zo dem cristen glouben gehöret, hy mit lesset
unser herre vil ofte die versuchit werden, die dar nach aller
dorechtiges werden an dem glouben und an der mynne. wann
in dan unser herre gefestnet den waren glouben, das sy miige- 15
lieh dunket zo thune alle ding, und in ouch da von groß be-
kenntniß in der nukeit gibbet und vil zo verstene, so hait er
in von enander gescheiden das liecht und die vinsternis. an
dem anderen tage scliit unser herre das wasser, das ein teil
uf dem hymmel und das andere hie nieden. etliche meister 20
willent, das es zu jungst sol aber zosamen körnen, das bezeiclient
die ander tugent, spes. die hofnunge sollen wir haben, das wir
her (93) nach von dieser unstetter werlt gesamnet werden
mit den seligen seien, die nü uf dem hymmel sint von uns
gescheiden. an dem dritten tage ließ unser herre die erde all 25
ir fi’ucht zitig brengen, die boüme ir obiz, die eckerc das riffe
körn, als man snyten solte. das bezeichent die dritte tugend,
caritas. die mynne bringet alle zyt die zitige frucht. der sy
hait, er enbeitet enkeiner tugent vurbas, er tut ze hant, das
in die mynne heißet und leret. an dem vierten tage zirte unser so
herre den hymmel mit der sonnen und mit den Sternen und
mit dem mäne. das beczeichent die vierde tugend, temperantia.
die maze sol die sele zieren und tempereren in allen dingen,
das er nit zo fro noch zu trurich, zo lierte noch zo weich sy.
als der tag dunkel ist und siner vollen zirde nit enhait, so die 35
8 unter den vielen Stellen Augustins, die hier in Betracht kommen,
läßt sich keine bestimmte festlegen. 18 Genes. 1, G ff. 25 Genes.
1,11 ff. 30 Genes. 1, 14 f.