Studien zur Geschichte der altdeutschen Predigt.
9
cupientes, maxime cum diversorum opinionibus nunc erigantur
ad spem et gaudium, nunc desolationis mesticia quatiantur.
Quare paternitatis vestre dulcedinem pro ipsis humiliter im-
ploramus, quatinus bis, que premisimus, plenius intellectis, se-
cundum benigne compassionis debitum ipsis aperire dignemini
thesaurum gratie et viscera pietatis, atque misericordia comite
super memoratis articulis eisdem optatum diu dispensationis
beneficium porrigatis. nec pavum ad exhibendum hanc gratie
largitatem sanctitatis vestre debet animum permonere, quod
videlicet dictorum locorum Abbatisse venerabiles subditarum
suarum nituntur salutem tidelissime promovere. quas nullatenus
ad sublimiora trahere prevalentes, pro pace conscientiaruin et
securitate finali a misericordia vestra super premissis petiture
dispensationis gratiam, boc negocium, nequaquam ab aliis hac-
tenus acceptatum, devotione, qua poterant, sunt aggresse. Ceterum
circa monasterium sancti Pauli nullam inquisitionem fecimus,
eo quod a nobis non fuerit expetita, quam quam amici quidain
spirituales ipsis ex parte nostra familiariter obtulerint inqui-
sitionis negocium, et super statu suo consilium salutare.
Valeat vestra paternitas in Domino sine fine! —•
Demnach verhielt sich die Sache so: die beiden könig
lichen Frauenklöster Ober- und Niedermünster zu Regensburg
(sie waren beide Reichsstände) hatten, als Kanonissenstifte für
die Töchter des bayrischen Adels zu Karolingischer Zeit be
gründet, unter dem heiligen Wolfgang (Bischof 972—994) die
Benediktinerregel annehmen müssen, dabei jedoch als Ver
sorgungsanstalten für adelige Damen eine Menge von Freiheiten
der Lebensführung behalten, die sie sich immer wieder vom
Papst und dessen Legaten bestätigen ließen. So wandten sich
auch im Jahre 1246 (wahrscheinlich, als nach dem am 19. März
gestorbenen Bischof Siegfried der vom Papste ernannte Albert I.
sein wechselvolles Regiment antrat) die beiden Fürstäbtissinnen,
geängstigt durch Gerüchte und Bewegungen, an den päpstlichen
Legaten um Bestätigung ihrer alten Gepflogenheiten. 1 Die ein-
1 Sie hatten schon vorher Schritte getan: das Münchner Keichsarchiv be
wahrt ein Schriftstück vom 26. Juli 1244, worin Erzbischof Eberhard II.
von Salzburg der Äbtissin von Obermünster erklärt, er habe aus ihrer
Bittschrift entnommen, daß man consuetudmes antiquas et a suis ante-
cessoribus obsecratas, tarn in esu carnium quam in lectisterniis et in exteriori