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ITT. Abhandlung: .T. Müller.
animi vitia ponuntur. Es ist wohl richtig was Madvig, Adv.
crit. II, p. 464 bemerkt, dass dieser Satz streng genommen
mit der stoischen Lehre nicht übereinstimmt. 1 Inwiefern trotz
dem die Worte aut animi echt sein können, ohne im Halb
schlaf geschrieben zu sein, zeigen andere Stellen, wie Dial. IV,
2, 1 Omnes enim motus, qui non voluntate nostra fiunt, invicti
et inevitabiles sunt, ut horror frigida aspersis, ad quosdarn
tactus aspernatio; ad peiores nuntios subriguntur pili, et rubor
ad inproba verba suffunditur, sequiturque vertigo praerupta
cernentis: quorum quia nihil in nostra potestate est, nulla,
quominus f iant, ratio persuadet. Ira praeceptis fugatur;
est enim voluntarium animi vitium, non ex his, quae condi-
cione quadam humanae sortis eveniunt ideoque etiam sapien-
tissimis aceidunt, inter quae et primus ille ictus animi
ponendus est, qui nos post opinionem iniuriae movet. § 5
omnia ista motus sunt animorum moveri nolentium nec ad-
fectus sed principia proludentia adfectibus. Ep. 57, 3 Non de
me nunc tecum loquor, qui multum ab homine tolerabili, nedura
a perfecto absum, sed de illo, in quem fortuna ius perdidit:
huius quoque ferietur animus, mutabitur color. Quae-
dam, mi Lucili, nulla effugere virtus potest: admonet
illam natura mortalitatis suae.
12, 7 Alius ait parem esse unum diem omnibus simili-
tudine: nihil enim habet longissimi temporis spatium, quod
non et in uno die - invenias, lucem et noctem et in alternas
mundi vices plura facit ista, non alia, alias contractior, alias
productior. Wie die Schlussworte die Handschriften und die
Ausgaben bieten, kann nur dies als Subject zu plura facit
ista gedacht werden. Die vorhergehenden Worte aber et in
alternas mundi vices haben in der Verbindung mit diesem
Satze, in der sie seit Gronov meistens gegeben werden, keinen
Sinn. Zum Vorausgehenden aber gezogen wie bei Haase (lu
cem et noctem et alternas mundi vices) stehen sie unpassend
in Coordination mit lucem et noctem, deren Ursache die vices
mundi sind. Dies führt darauf, dass sie doch zum folgenden
zu nehmen sind, aber mit der Aenderung von in in inter (int’).
1 Schon Ruhkopf hatte z. St. angemerkt: Vides hic Senecam a rigidis
stoicorum decretis de sapiente dissentire etc.