Full text: Sitzungsberichte / Akademie der Wissenschaften in Wien, Philosophisch-Historische Klasse Sitzungsberichte der Philosophisch-Historischen Classe der Kaiserlichen Akademie der Wissenschaften, Wien, 136. Band, (Jahrgang 1897)

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ITT. Abhandlung: .T. Müller. 
animi vitia ponuntur. Es ist wohl richtig was Madvig, Adv. 
crit. II, p. 464 bemerkt, dass dieser Satz streng genommen 
mit der stoischen Lehre nicht übereinstimmt. 1 Inwiefern trotz 
dem die Worte aut animi echt sein können, ohne im Halb 
schlaf geschrieben zu sein, zeigen andere Stellen, wie Dial. IV, 
2, 1 Omnes enim motus, qui non voluntate nostra fiunt, invicti 
et inevitabiles sunt, ut horror frigida aspersis, ad quosdarn 
tactus aspernatio; ad peiores nuntios subriguntur pili, et rubor 
ad inproba verba suffunditur, sequiturque vertigo praerupta 
cernentis: quorum quia nihil in nostra potestate est, nulla, 
quominus f iant, ratio persuadet. Ira praeceptis fugatur; 
est enim voluntarium animi vitium, non ex his, quae condi- 
cione quadam humanae sortis eveniunt ideoque etiam sapien- 
tissimis aceidunt, inter quae et primus ille ictus animi 
ponendus est, qui nos post opinionem iniuriae movet. § 5 
omnia ista motus sunt animorum moveri nolentium nec ad- 
fectus sed principia proludentia adfectibus. Ep. 57, 3 Non de 
me nunc tecum loquor, qui multum ab homine tolerabili, nedura 
a perfecto absum, sed de illo, in quem fortuna ius perdidit: 
huius quoque ferietur animus, mutabitur color. Quae- 
dam, mi Lucili, nulla effugere virtus potest: admonet 
illam natura mortalitatis suae. 
12, 7 Alius ait parem esse unum diem omnibus simili- 
tudine: nihil enim habet longissimi temporis spatium, quod 
non et in uno die - invenias, lucem et noctem et in alternas 
mundi vices plura facit ista, non alia, alias contractior, alias 
productior. Wie die Schlussworte die Handschriften und die 
Ausgaben bieten, kann nur dies als Subject zu plura facit 
ista gedacht werden. Die vorhergehenden Worte aber et in 
alternas mundi vices haben in der Verbindung mit diesem 
Satze, in der sie seit Gronov meistens gegeben werden, keinen 
Sinn. Zum Vorausgehenden aber gezogen wie bei Haase (lu 
cem et noctem et alternas mundi vices) stehen sie unpassend 
in Coordination mit lucem et noctem, deren Ursache die vices 
mundi sind. Dies führt darauf, dass sie doch zum folgenden 
zu nehmen sind, aber mit der Aenderung von in in inter (int’). 
1 Schon Ruhkopf hatte z. St. angemerkt: Vides hic Senecam a rigidis 
stoicorum decretis de sapiente dissentire etc.
	        
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