,Vora Rechte* und ,die Hochzeit*.
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liez er da brinnen, sine heten zu im nehain gedingen. der unser
wäre hailant, den tievel er do gebaut und besparte di helle; di
im dienen ivellent und im werdent gehorsam, den hat er daz
paradise of getan; Busch Mfr. Legendär 698 ff. zö there overen
helle voren the sielen there prophetärum ande allero thero, tlie
van Adämes geziden godes willen hir gedäden; Schönb. Pred. 1,
160, 24 ff. wane er bant in da (Christ den Teufel) und benam
im alle die gewalt, die er hatte an den, die sinen willen hatten
getan, die nam er alle und vuorte sie zu himele; ib. 198, 26 ff.
(dö er) zur helle vür und dar. üz nam alle, die sinen ivillen hatten
getan; ib. 194, 11 ff. er (Christ) zübrach die helle und bant den
tüvel dar inne und vierte als Mite einen kunigliclien roub der seien
zü himele, die da inne beslozzen warn und die sinen willen hatten
getan u. s. w.; Griesh. Pred. 2, 100 dö aber der sterker kom
. . . dö nam er im allen sinen gewalt . . . daz was dö er die
helle zehrach und dö er die berouböt und dar üz nam alle die
sinen ivillen heton getan; ib. 122 er nam dar üz . . . die sinen
willen heton getan; Wackern. Pred. 29, 13 ff. daz uns got irlöste
üzzir egiptolande, daz ist diu vinstiri der helle, von der got sin
liut irlöste an disime hiutigin tage, dö er die helle zirbrach unde
dar üz nam alle, die sinin ivillin heton gitän; ja noch bei Berthold,
Pfeiffer-Strobl 1, 522ff. ivan unser herre fuor al zehant nider unde
brach' die helle mit sinem gewalte unde nam alle die üz des
tiuvels gewalte, die gotes willen heten getan und er bant den tiuvel
an sinem gewalte; auch die Pred. bei Mone, Anz. 8, 526 sagt:
er nam die sinen ivillen heten getan.
1041 f. er löste si eben alle mit gewalte von der helle] Rhein.
Paul. 49 daz du die dtne alle erlöstest von der helle; Vor. Moses
D. 18, 21 ein chint, daz die weit alle fuorte von der helle; Leben
Jesu D. 264, 20 dö fuort er si alle mit herige von der helle;
Kehr. D. 297, 7 dö vuor er zü der helle und erlöste di sine alle;
ib. 299, 28 do vuor er in di helle, er relöste di sine alle; Credo
867 ff. dö vor er zö der helle unde löste di alle, di da comen
wären vor vil manigen iären.
1047 daz was ein schöniu hervartJ Schönb. Pred. 1, 198,14ff.
(Christ) vuorte gevangen einen roub . . ., er vuorte zü himele alle,
die der tüvel hatte gevangen und in der helle beslozzen.
1052 er si choufte] Credo 2056 du, lieze dich vercoufe;
Wernher v. Niederrhein 62, 19 f. du rov den düvil der kouf,