Berichte über Handschriften des sog. Schwabenspiegels. 109 L I II 13 19 1 14 20 1 15 21' 16 22 17 23 1 18 24' III L — 19 20 2 21 16 22 17' 23 18 1 24 I II III } 253 } 193 26 4 20 4 27 5 215 28 0 22 6 29 7 23 7 1 Dieses Capitel tlieile ich im Berichte VI vollständig mit. 2 Vgl. oben Artikel 12. 3 Gegenüber L 20: vf ir zeswen zopfen (II czwen zöpfe, III zwen zepff) sweren daz ez ir wille nie würde. — nütz wider antwürten der innen (II ynner) des von dem güt chomen ist (III antwortten den daz güt jnnen des vergolten hat). — ich verzeich mich heut meiner morgengab, vnd ich gib ev (III euch heint) ditze gut daz ez ewer sei. vnd sol den menschen nennen (III den selben menschen bej dem namen nennen dem sie es geit, es sej man oder weib. vnd sol auch daz güt nennen), dar nach sol si u. s. w. 4 Gegenüber L 21 : noch den erben mit den ez ir "geben ist. 5 Gegenüber L 22: er sols im mit schrift (II und III geschrifft) geben als hie vor von (III vmb) leipgeding gesprochen ist. oder er fare (III körn) für seinen richter oder für seinen herren, vnd nem da zv gezeuge (III zeugen) vnd ander die da pei sein. — die versprechen enzeit ir erbgüt, ob si wellen. (III versprechen ir güt, ob sie wollen, bej der zeit), oder si mvgen sich versäum, vnd ist daz in (III in ein) ehaft not enget der da seinem frivnt (III seinen frewnden) also geschaffen hat, er sol (III er greifft). — sol der richter enem daz gepieten daz er in an de- hainen dingen dar an irre (III dingen nit jrr dar an), so wirt er seines gutes mit recht ane. vnd swer ez gewinnet, der hat ez mit recht. — Der Schluss lautet: div gab hat stete (II state) div vor dem richter geschieht. 6 Gegenüber L 23: seinem weibe ze haimstiwer varende güt, des gutes mag er nicht an werden. — man sol ir daz güt wider lan, vnd swaz daz güt vergolten (III gölten) hat, es en sei danne daz der man dar ge vnd perede ez mit (III bered mit) sein aines hant daz er recht habe. — daz den vrowen wirs (II wirser, III wierser) an stet dann den mannen, svlen si nach dem alm^sen gen. 7 Gegenüber L 24-: dem schat div gab nicht (III nichtz) die man hat getan.